Dáta spoločnosti ukázali, že viac než dve tretiny obchodníkov využívajú možnosť prenájmu e-shopu na konkrétnej platforme. "Oplatí
sa skontrolovať, či e-shopovej platforme podnikateľ neplatí viac, než
je nutné. Obľúbenou praktikou sú predovšetkým príplatky za funkcie,
ktoré by sa dali považovať za základnú výbavu plnohodnotného e-shopu," upozornil Michal Benatzky zo spoločnosti.
Štandardnými funkciami môžu byť podľa Benatzkeho funkcie ako hodnotenie
produktu, porovnanie produktov, prepojenie na sociálne siete, platobné
brány a podobne. Zmena e-shopového riešenia podľa spoločnosti môže
znamenať úsporu rádovo v stovkách eur mesačne a majiteľ internetového
obchodu dokáže znížiť prevádzkové výdavky na desiatky eur.
Súčasťou moderného prenajímateľného e-shopu sú aj ďalšie rozširujúce
nástroje, či už marketingové, analytické alebo účtovné. Spoločnosť
upozornila, že ich prínos by mal prevažovať nad nákladmi. "Podnikatelia
by si mali porovnať aj sumy, ktoré dnes platia platobnej bráne a
dopravcom. Je dosť možné, že od inej spoločnosti získajú výhodnejšiu
ponuku," dodal Benatzky.
Mnoho online nakupujúcich v súčasnosti očakáva, že od predajcu dostane
niečo navyše, ako napríklad zľavu na prvý nákup, zvýhodnený set
produktov či darček. Benatzky dodal, že je preto teraz čas uvažovať aj o
taktike zaujímavých ponúk. "Je lepšie začať v menšom meradle, ktoré
umožní zmerať úspešnosť a rentabilitu rôznych kampaní. Nástroje na
automatizáciu e-mailov môžu vygenerovať až 20 % obratu, pretože veľmi
efektívne prinútia k opakovanému nákupu," uviedol.
S vhodným nástrojom podľa spoločnosti možno konkrétnemu zákazníkovi
zaslať v správnej chvíli produkty, pri ktorých je najväčšia šanca na
opätovný nákup. "Predstavte si situáciu, keď si zákazník kúpi
kávovar, pri ktorom sa odporúča po polroku vymeniť filter. Po piatich
mesiacoch dostane zákazník e-mail s ponukou filtrov presne pre svoj
kávovar," uzavrel Benatzky s tým, že aktivity podporujúce opätovný
nákup existujúceho zákazníka môžu byť desaťkrát lacnejšie v porovnaní s
nákladmi na získanie nového.